Fransa, Almanya, Sırbistan, Çekya ve Türkiye'den katılan 10 okulun iş birliğiyle yürütülen "Mit Mathematik Europa bereisen" projesi, 24 öğrencinin katılımıyla Özge Kirazlı rehberliğinde devam etmektedir. Bu proje, matematik, coğrafya ve tarih disiplinlerini bir araya getirerek disiplinlerarası bir çalışma örneği sunmaktadır. Proje kapsamında, ülkelerde bulunan tarihi ve turistik yerler tanıtılırken, bu noktaların birbirlerine olan mesafeleri, yükseklikleri gibi coğrafi özellikler matematiksel yöntemlerle hesaplanmaktadır.
Proje, öğrencilere teorik bilgilerini pratikte uygulama imkanı sunarken, tarihsel ve coğrafi bilgilerini de pekiştirmelerini sağlamaktadır. Ayrıca, çevre duyarlılığına da önem verilen bu projede, dünyamızı daha yaşanabilir kılmak amacıyla ülkelerde yapılan çevresel çalışmalar incelenmekte ve kıyaslanmaktadır. Bu sayede, öğrenciler hem çevre bilincini geliştirmekte hem de sürdürülebilir yaşam pratiklerine dair bilgi edinmektedirler.
Bu projenin bir diğer önemli yönü ise, farklı ülkelerden öğrencilerin bir araya gelerek kültürel etkileşimde bulunmaları ve küresel farkındalık kazanmalarıdır. Proje, öğrencilere hem akademik hem de kişisel gelişim fırsatları sunarak, geleceğin bilinçli bireylerini yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
https://www.jetzt-schuetzen-wir-mit-mathematik-die-umwelt.de/